måndag 7 februari 2011

Min hungriga hund






















När Alpha, Trassel och Ela skulle äta frukost tyckte Ela att de stora hundarna kunde vara utan mat. För att få Trassels mat för sig själv gav hon ifrån sig ett sjudundrandes morrande. Hon morrade faktiskt ända tills han steg åt sidan (mest för att han blev förvirrad tror jag). Hon hängde vid hans tallrik ända tills maten var uppäten. Trassel fick bråttom att tugga och svälja. När min lilla fröken jobbat klart med stackars T:s frukost stövlade hon iväg till andra sidan av köket där Alpha var i full färd med att något skeptiskt undersöka den lilla klicken hallonsylt jag lagt i maten för att fresta henne att smaka. Ela trängde sig klumpigt fram till tallriken och började glufsa i sig utan att bekanta sig nämnvärt med vad som låg på tallriken. Alpha blev lite sur och morrade till, men lyckligt ovetandes om det som bara en stendöv liten cavalier kan vara fortsatte Ela att hetsäta.

2 kommentarer:

  1. Inte trodde jag att lilla Ela hade det i sig. Go girl! :)

    SvaraRadera
  2. Gud vilka mysiga hundar... förutom den som morrar? hahah

    SvaraRadera