lördag 7 maj 2011

Fördelar med att vara singel del 3 (tre)

Man kan sitta ensam hemma på sin kammare och tänka ut vilka krav en potentiell blivande partner ska uppfylla.

1. Han ska älska Ela och alla andra djur (obs bara söta djur, alltså inte (INTE) spindlar, ormar, äckliga insekter eller andra livsfarliga djur).

2. Han ska gilla sig själv och mig (fritt fram för honom att gilla andra saker också, förstås).

3. Han ska vara lite konstig men inte konstigare än jag. Varje dag vill jag kunna tänka att det inte finns någon annan som han.

4. Han ska vara snäll och varm.

5. Han ska inte vara rädd för att bli smutsig av hundhår, barr i skogen eller sand på stranden.


Dessa krav gäller utan inbördes ordning men är alla krav som jag inte skulle kunna tänka mig att göra avkall på.

PS. 6. Han ska inte lida av någon personlighetsstörning, vara sjukligt odriftig, förvänta sig att jag ska ta hand om honom som vore jag hans ömma moder, vara ekonomisk barskrapad, vara våldsam,  lida av någon som helst form av psykisk sjukdom, samla på skräp, vara porrfantast, vilja urinera på min kropp, skrämma Ela, skrämma mig,  vara opålitlig eller något annat osmakligt. DS.

1 kommentar: