onsdag 3 juni 2009

Ett sista ryck

Idag är det onsdag och den sista pluggdagen inför morgondagens tenta. Jag är trött, blek och sliten av sömnbrist och pinsamt usel kost. Jag drog fram en klänning ur garderoben efter att jag råkat få syn på min egen spegelbild. Iklädd klänning stod jag sedan med hår i tovor och speglade mig. Ja och sedan tog jag plats i soffan bland alla tusen papper och anteckningar och fortsatte läsa läsa läsa. Måtte detta vara över snart.

Förutom mitt eget plugg fick jag den stora äran att korrekturläsa Göteborgs uppsats om den europeiska kolonialismen i Afrika. Den var mycket fin och jag lärde mig ett nytt ord som jag inte tänker skriva här.

Nu: Rask promenad för att bli av med den askgrå ansiktsfärgen. Det ni!

1 kommentar:

  1. tack igen linda för hjälpen, så fint att du tog dig tid! hoppas verkligen att det går bra för dig imorgon. KRAM
    /H

    SvaraRadera