torsdag 12 augusti 2010

Stick mig!

Vi har getingar på besök på vårdcentralen. Värst är det i personalköket där det ibland tycks krylla av dom. Vi tror att getingarna har byggt bo under taket och att dom flyger in när vi har balkongdörren öppen. För två år sedan blev jag stucken i foten av en geting och blev ordentligt svullen. Jag berättade det för en jobbarkompis som är läkare så jag fick ett getingprov ordinerat. Imorgon ska jag se efter om provsvaret har kommit och sedan vet jag om jag är allergisk eller inte. Förutom blodprovet så fick jag även ytterligare ett nålstick i form av vaccin mot TBE. Det var min andra dos så snart är jag skyddad mot det vidriga fästingviruset. Tänk så praktiskt att jobba inom vården.







Det är inte bara praktiskt att jobba inom vården. Det är roligt också. Jag älskar jobbet på vårdcentralen. Hittills har varenda en av mina dagar där varit toppen. Önskar att jag fick fortsätta jobba ett tag till.

2 kommentarer:

  1. dom gillar nog dig med, det är inte alla som bara blir erbjudna jobb sådär efter en praktik!

    SvaraRadera