tisdag 15 juni 2010

Sommarlov

Det är skönt att vara hemma och vara lite barn igen. Jag har gullat med djuren och umgåtts med min brorson hela kvällen. Hjälpte till att ordna middagen som mamma redan hade förberett. Jag bakade en äppelpaj till efterrätt, men efter att ha diskat upp efter middagen har jag inte gjort någon nytta alls idag. Så otroligt lyxigt och skönt. Jag har känt mig extremt trött hela dagen.

Kattens mat måste stå uppe på diskbänken för att inte Ela ska kunna sluka den. Stackars katten hade hoppat upp på bänken för att äta lite. Jag lyfte ner honom och matskålen och satte mig och väntade tills han ätit klart. Ela stod och lurade på skålen en bit bort så jag fick ställa undan den igen. Min stackars hund är så utsvulten.

1 kommentar:

  1. Vi är så dumma mot vår lilla hund. ALDRIG får hon mat. Hur överlever hon?!

    SvaraRadera