måndag 1 november 2010

Järnlady

Förutom att äta järntabletter för att förbättra mitt blodvärde försöker jag att få i mig så mycket järn som möjligt genom kosten. Det bästa vore förstås att äta inälvsmat och blodmat, men då blotta tanken på det gör mig illamående så nöjer jag mig med att äta mycket rött kött (det svider nog så mycket, då min vanliga kost i huvudsak är vegetarisk) och massvis med grönsaker (främst mörkgröna i form av broccoli, färsk spenat och ruccola). Varje morgon äter jag en näve järnrika cashewnötter, sötmandel och torkade aprikoser.



Ska bli intressant att se vad som hänt med mitt blodvärde. Jag hoppas att jag kan sluta med järntabletterna snart för jag får väldigt ont i magen av dem. Igår kväll hade jag så ont att det var svårt att somna.

1 kommentar:

  1. Tips: Ha korvfest! Det hade vi igår (okej vi hade töntvegkorvar men det går alldeles utmärkt med köttiga järniga korvar med!

    Såhär har du korvfest:
    Ställ fram favoritkorvtillbehören på ett bord. Klä gärna upp dig, det är inte varje dag det är korvfest! Sen gör du massa korv, grilla, stek eller koka här är det bara fantasin som sätter gränser! Lägg upp korven i bröd på ditt finaste serveringsfat. Stick en massa tomtebloss i korvberget och tänd dem, korvfesten är i full gång! Men för att det ska bli en riktig korvfest krävs att alla deltagare, i detta fall du då, samtidigt skriker KORVFEST! KORVFEST! KORVFEST! osv. Därefter intas korven samtidigt som man skriker KOOOOORVFEST mellan tuggorna. Servera gärna läsk som bordsdryck.

    Inte så tråkigt att äta rött kött nu va!

    SvaraRadera