onsdag 3 november 2010

Urologpraktik

Jag gick mitt första pass på urologen igår kväll. Som vanligt när man kommer till ett nytt ställe så är det massor att ta in. Att vi hade tolv patienter att hålla reda på gjorde inte saken mindre snurrig för mig. Tycker dock att den här kirurgplaceringen känns väldigt bra, och jag har fått en superfin handledare som redan igår släppte mig så jag fick leka sjuksyrra igen. Äntligen!

Idag ska jag gå ett dagpass och det känns ganska kul. På dagarna har man bara fem patienter (ca) att hålla rätt på så förhoppningsvis kommer jag att få ihop detta så småningom.

Däremot väldigt tröttsamt med sjukhusets arbetstider. Det faktum att man inte ens får betalt för sitt arbete som student motiverar en inte direkt att stiga upp halv fem på morgonen efter en sen kväll. Fast det förstås, kunskap är värdefullt i sig och kan inte mätas i pengar. Så synd.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du skulle ha betalt! Kanske skulle ni ha lite mindre lön än en färdigutbildad sjuksköterska men ändå. Ni hjälper ju ändå till med både viktiga, svåra, läbbiga och ansträngande grejer! Plus går upp sjukt tidigt.

    SvaraRadera