söndag 21 november 2010

Mattant

Idag har jag bakat bröd och lagat mat halva dagen känns det som. Och städat och tvättat. Det är helt sjukt hur mycket det finns att göra i ett hushåll även där det bara bor en person. Matlagningen är roligast för det tycker jag faktiskt om. Det var lite extra roligt idag då jag fått ett spännande recept på vegetariska "köttbullar" av min vän Göteborg. Drillade ett gäng bullar som jag först kokade och sedan stekte, och vet ni? De smakar verkligen som riktiga köttbullar! Dessa bullar ska faktiskt få ersätta de riktiga köttiga bullarna på årets julbord för mig.



Åt fem bullar med tomat, paprika och gräddsås till middag.

Ska äta en kvällsmacka av det nybakta brödet. Det är fullproppat med hasselnötter, valnötter, solrosfrön, pumpafrön och russin. Själva brödet består av grahamsmjöl, vetemjöl, rågsikt, rågkross, vetekli, vetegroddar och filmjölk,

3 kommentarer:

  1. Jag förstår inte poängen med att ersätta riktigt kött med låtsaskött som smakar riktigt kött. ;S

    SvaraRadera
  2. Gott att du gilla bullarna! Och brödet verkar underbart!

    SvaraRadera