söndag 7 november 2010

Söndagsmorgon

Efter att ha sovit hela trettio timmar i helgen så är jag återigen i form. Himlen är blå och solen skiner. Allt blir mycket lättare då. Vi inledde dagen i soffan. Ela rullade ihop sig på ett av fårskinnen i soffan och jag halvlåg och bläddrade i hundboken som jag fick i julklapp av mamma när Ela var ett år. Jag skulle verkligen vilja ha en till hund.



Det snygga askfatet har jag också fått i julklapp för några jular sedan. Min vän göteborgskan gav det till mig en väldigt sen julaftonskväll. Vi träffades halvvägs mellan våra föräldrars hus och jag minns att det var kallt och att det snöade. Askfatet är så snyggt att jag aldrig skulle kunna drömma om att fimpa cigaretter i det (förra lördagen var det förresten tre år sedan jag slutade röka). Jag använder askfatet som fat till kaffekoppen.

1 kommentar:

  1. Ah jag hade glömt det fatet, bra att du inte har nån annan användning för det än att ställa koppar på längre!

    SvaraRadera