söndag 14 november 2010

Middagsgäster

Igår kom F, M och hundarna hit på middag. Mysigt! Jag tycker verkligen om de där två.

Jag lagade cannelloni och det blev mycket över så nu har jag matlådor för ett par dagar minst.



Röran jag fyllde cannellonin med. Jag blandade lök, svamp, färsk spenat, ricotta, mozzarella och kryddade med salt och vitpeppar. Använde en sprits för att fylla pastarören.



Älskar cannelloni för att det är så enkelt att göra och går att variera på tusen olika sätt. Jag lade rullarna i en ugnsform och täckte dem med krämig bechamelsås och riven ost.

Tyvärr glömde jag i vanlig ordning att använda kameran under kvällen, men jag kan meddela att mina gäster var förtjusande.

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket för alla dina fina kommentarer! Tycker att det är jätte kul att du läser min blogg och att du kommenterar den i bland!

    Föresten så älskar jag dina matbilder, du får mer än gärna bjuda mig på mat! :P.

    SvaraRadera
  2. Känner att jag avlider lite när jag ser dessa bilder, så gott! Vet ju att du lagar helt himmelsk mat och just nu är jag superhungrig så blir sjukt sugen!

    SvaraRadera