söndag 19 juli 2009

Aldersjön

Tåget rullade in på Bodens station prick sex imorse. Mamma stod på perrongen som badade i ljuvlig morgonsol. Jag var trött och frusen och hade ont i hela kroppen. När vi kom hem till mamma fick jag kaffe och smörgås vid köksbordet. Mamma bäddade min flicksäng medan jag åt. Min snälla, rara mamma. Jag kröp ner i sängen under täcken (två) och filtar (två), väntade på att Ela skulle lägga sig tillrätta och sen somnade jag och sov djupt i ett par timmar.



Ela värmde mina ben på tåget.

Huset vaknade när systerbarnen vaknade. Då steg jag upp och så åkte vi till Aldersjön. Jag träffade kusin och kompis Linn och hennes lilla familj. Ja och syster och storebror och alla barnen och min svägerska och mamma. Och och och. Jag älskar min familj! Och jag älskar att bada och slumra i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar