fredag 17 juli 2009

Tåg vs flyg

Flygbiljetten krånglade så jag och Ela bokade oss en biljett på Norrlandståget (jag dör, jag dör, jag dör). Suck. Resan tar ungefär tretton timmar och vi måste sitta hela vägen då liggvagnarna inte tar emot hårbollar. Suck igen. Det finns lyckligt lottade människor som gillar att färdas med tåg, som faktiskt tycker att det är MYSIGT. Så himla mysigt för dem då. Jag avskyr tåg. Verkligen avskyr. Tåg är trånga, varma, kalla, skumpiga, smutsiga, vidriga, obekväma, ohygieniska och äckliga. OCH SÅ VIDARE. Usch. Mina ben sväller av att sitta i tågets obekväma säte (jag måste använda stödstrumpor). Hur sexigt är det på en i övrigt förtjusande, dödsläcker tjugofyraåring? (JA, för er som undrar så ÄR jag faktiskt singel numer!). Nej tacka vet jag att flyga flygplan. Resan upp till norr tar lite drygt en timme och man doftar fortfarande nyponros när man kommer fram. Ja och efter en powernap på planet är man pigg och fräsch (nåja, någorlunda) när man stegar in i mammas kök för att undersöka vad hon har för godsaker hemma. Suck.

Jag kommer att sakna jobbet dessa två veckor av härlig ledighet. Det var tråkigt att gå hem idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar