tisdag 21 juli 2009

Stålmannen hoppar studsmatta

Jag har hunnit läsa en hel hög med böcker den här sommaren. Idag började jag läsa en ny bok. Mamma ville att jag skulle rensa ogräs i trädgården men jag vägrade gå ut. Badvädret har blåst bort och luften kändes kall. Jag bylsade på mig flera lager kläder och virade filtar om kroppen för att bli varm i det här kalla huset. Sen läste jag tills jag fick värsta sortens huvudvärk och måste lägga mig och sova bort den. När jag vaknade var huset fullt av ungar som jag skulle sitta barnvakt åt. Tack gode gud för att han (hon?) uppfann tevespel. Medan tevespelet vaktade ungarna plockade jag bort en läskig fästing från Elas mage. Stackars Ela! Och stackars mig.



Ikväll har jag hängt hos min storebror. Vi satt ute i kvällssolen och fikade (ja, badvädret är tillbaka). Efter fikat hoppade jag studsmatta, och till min brorsons stora förtjusning vågade jag hoppa och landa raklång på mage, som Stålmannen. Jäs, jag är smidig som en katt.



Framifrån från vänster: Syster Cissi, svägerska Carina, bror Danne, mamma Kerstin, svåger Ola.

1 kommentar:

  1. oj hade fästingen kommit i boden? eller hade den hängt med? tell me var den stor? jag måste veta om jag vågar fara till boden sen. /H

    SvaraRadera