tisdag 14 juli 2009

Saknad eller längtan eller både och.

Idag var min sista lediga dag innan jag åker till Boden. Jag har städat, städat, städat och badat badkar och läst bok. Och ja, jag hängde upp mina glasänglar i fönstret i vardagsrummet. Där kan de hänga och dingla och se vackra ut.

Ikväll kom lillebror och Josefine och hälsade på en stund. Nu har de åkt och jag saknar mina vänner. Göteborg är på Gotland med sin Johannes (jag är SÅ avundsjuk!), Anna sitter i Stockholm med Minou, Linn och Gabriel väntar i Boden, Petra jobbar i Piteå, Frida väntar på sin hund i Göteborg, Madde bilar omkring och har semester och mina sjuksystrar är spridda över hela Sverige (inte Robin, men honom hinner jag inte träffa förrän jag kommer tillbaka från Boden).

Dagen var ganska skön men skönare ändå är att slänga sig ner i soffan bredvid en varm och fin man. Kanske promenerar vi i kvällssolen en stund, eller så lägger vi oss tidigt och sover som om vi hade all tid i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar