tisdag 8 september 2009

Hjärta och liv

Idag är jag glad för det var roligt på min stora fina skola. Jag är också glad över min VFU-placering. Jag ska vara på Hjärtintensiven i sex veckor. Det hade knappast kunnat bli bättre, då jag var minst sagt förvirrad efter gårdagens EKG-kurvor. Jag har verkligen haft tur med mina placeringar. Förra terminen var jag på Hematologen i fem veckor och det har jag haft oherrans mycket nytta av i mina studier.

Det här blir en bra termin. Det är skönt att ha något att dyka ner i och här finns det en hel del. Jag har dock tänk att komma upp och hälsa på världen också. Det är dags att börja fylla livet nu. Ja, det kom jag på när jag satt bredvid Anna i föreläsningssalen och tänkte högt. Nu ska jag läsa om njursvikt, hej då!

3 kommentarer:

  1. Woohoo..! Hjärtintensiven! Vad nice! Blir lite avundsjuk nu.. ska ta din plats och låtsas vara en Linda. Ser jag ut som en? :D Själv ska jag vara på lungavdelningen.. det blir nog braaaoo! *hopapr runt och är lycklig för allas skull*

    SvaraRadera
  2. Åh, jag fick en liten plats i din blogg :)

    SvaraRadera