tisdag 29 september 2009

JAG ÄR TILLGÄNGLIG IGEN, JAG KAN NÅS PÅ TELEFON!

Idag hoppade jag över min föreläsning och åkte till stan och köpte en ny mobiltelefon. Jag köpte en likadan som min förra, fast den här nya är inte bara svart utan lite orange också. Det ni! Min förra telefon blev knäpp igår kväll och efter en svår och smärtsam natt ligger den nu i koma på kökssoffan. Inte död alltså, den vill bara inte vakna. Lilla mobiltelefonen då.

Och jo, jag köpte hårfärg också. Jag ska bli GULDBLOND! (Det blir jag nog inte.) Men först ska jag diska undan efter middagen. Jag lagade lasagne som var mums mums mums! Med sällskap hade den varit ännu mer mums mums mums. Kom då sällskapet, kom och håll sällskap, kom och sällskapa, gör det.

Mina grannar har haft inbrott. Någon har brutit upp dörren och slagit sönder hela lägenheten. Jag är så rädd! Inatt ska jag sova med min nya mobiltelefon i ena handen, och mitt pepparsprej i den andra. Och ena ögat (MINST!) ska vara på glänt tills solen går upp igen.

1 kommentar:

  1. fy fan vad läskigt! jag hade inte vågat sova. tur att det inte var din lägga. flytta in till stan nu!
    /Hannah

    SvaraRadera