lördag 5 december 2009

Restless legs

Inatt låg jag vaken och plågades av restless legs. Det är andra gången det händer inom loppet av tre veckor och jag är livrädd att det ska bli permanent för det är verkligen grymt obehagligt. Efter en timmes sparkande i sängen steg jag upp och tog en sömntablett för att få somna ifrån eländet. Det värsta är att det fortsatte när jag vaknade imorse. Det är okej när jag står eller går men så fort jag sätter mig eller lägger mig så måste jag sparka som en idiot för att inte bli galen. Vad händer?

Linus fick mig att sluta böla igår. Det var bra för jag får så fula utslag på kinderna när jag gråter. Jag ska åka till honom snart, så snart jag svalt sista fläskkotletten. Jag utfodrar min kropp med två kotletter då den formligen skrek efter en ordentlig dos protein. Linus är vegetarian och tycker inte att man ska äta kött. Jag kanske ljuger och säger att jag ätit morötter, fast han känner säkert köttlukten om mig. Jag känner mig glad över att träffa honom idag. Linus var min första Uppsala-person. Han har hängt med mig i bakgrunden under hela tiden jag bott här, men nu var det ganska länge sedan vi sågs och vi saknar varandra.

Önskar er en trevlig lördag.

2 kommentarer:

  1. gullis, ät en fläskkotlett för mig med!!
    /H

    SvaraRadera
  2. Det där lät inte så trevligt.. restless legs grejen.. usch. Det var jättehärligt att träffa dig i fredags vännen! :) Kramar!

    SvaraRadera