tisdag 1 december 2009

Gröna tomater mognar och blir röda tomater

Minns ni mina gröna små busktomater? Jag bäddade ner dem i ett mörkt skåp och lät dem ligga där och ruva sig mogna. Se så fina de blev! Jag åt upp de söta och goda och använde resten i en lasagne.





Grön chili blir också röd. Tyvärr upptäckte jag det för sent, när den redan skrumpnat i toppen.



Jag kan inte låta bli att fortsätta drömma, fantisera, hoppas och längta. Det är så förbenat dumt och bortkastat, jag vet jag vet jag vet, men så snart jag lyckats mota bort honom så somnar jag och då är han tillbaka igen. Jag har saknat dig. Har du saknat mig? Dumma du, det är klart att jag har, det är det enda jag gör! Min familj, min vän, min partner, älskare och lekkamrat. Om du ändå fanns kvar, om du ändå fanns här.

Åt fanders med tomater och alla andra grönsaker (frukter!), åt fanders med äckligt vidriga cancersår, åt fanders med geggig lera under skorna och tassarna, ÅT FANDERS! Måtte dagarna fram till jul gå undan nu så jag får packa min väska och sticka norrut (åt fanders).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar