fredag 22 maj 2009

Dagen efter kalaset

Igår sken solen på kvällen och jag åkte till min klasskamrat Linnea på födelsedagskalas. Vi åt tårta och drack vin. (Och lekte i hissen. Erik klarar sig undan bakteriestaden på ettans knapp.)
Det var mycket trevligt, men efter en pakethållsfärd ner till stan vaknade tanten i mig till liv och jag hann precis med elvabussen hem. Skönt för tanten! Jag somnade som en stock och sov alldeles på tok för länge.

Idag har jag ätit ätit ätit hela dagen. Jag har proppat i mig allt jag kommit över utan att bli riktigt mätt. Suck. Vi skulle grilla men ingen orkade handla. Jag skulle steka plättar och koka soppa. Vi hade dock slut på mjölken och då var vi där vid handlingen igen. Suck. När bror min äntligen styrde upp en god middag hade jag ingen matlust längre. Så tokigt.

Förutom all tid jag lagt ner på att äta har jag också hunnit med en hel del plugg idag. Och några tupplurar. Och ett ljuvligt badkarsbad. Nu ska jag nog sova snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar