tisdag 26 maj 2009

En doktor och ett jobb

Idag har en doktor pillat ut ett skräp ur mitt öga! Det gjorde ganska ont men efteråt var det så skönt så skönt. Doktorn var våran föreläsare, som igår berättade om en tjej som fick bakterier i sina ögon och dog. Jag är så tacksam för att hon räddade mitt liv! Den här föreläsardoktorn är för övrigt den i särklass bästa föreläsaren jag lyssnat på. Jag är stormförtjust i henne! Och ja, jag älskar fortfarande kursen och känner mig lite ledsen när jag tänker på att den snart är slut. Måtte det komma i alla fall en lika intressant kurs nästa termin.

Jag åkte till mitt jobb och hälsade på. Det var inte mycket som förändrats där och det blev jag glad för. Vi hade kramkalas och åt tårta och nu ser jag fram emot att börja jobba. Gud vad jag har saknat mina arbetskamrater! Jag kände det när jag såg dem.

En annan sak jag ser fram emot är att få gå och lägga mig och sova, för jag är SÅ trött. MEN, jag måste läsa lite. Suck. Nu läser jag!

Och Gabriel fyller 1 år idag! Jag önskar att jag kunde vara med och fira honom. Här kommer två bilder då han var så sockersöt på båda två att jag inte kunde välja en.

4 kommentarer:

  1. Vad heter denna underbara kurs du hela tiden pratar om?

    SvaraRadera
  2. Kursen heter Farmakologi och mikrobiologi. I love it! Love it!

    SvaraRadera
  3. jag instämmer helt, den e riktigt bra, synd bara att man inte har mer tid på sig inför tentan. har du pluggat mycket?

    SvaraRadera
  4. Jag äter, sover, går på föreläsningar och pluggar. Typ. Det är tråkigt att det är stört OMÖJLIGT att packa in allt i hjärnan.

    SvaraRadera