fredag 8 maj 2009

Nu kastar vi ut meningar och sen tar vi helg igen.

Vi gick i skogen i solen och tittade och tyckte att allt var vackert. Vattnet glittrade och hela kroppen ville bada och simma och svalka sig. Vi såg fjärilarna och en myrstack som överlevt en trädattack. Vi kokade kaffe, kramades en stund och åt oss mätta på rester. Jag önskade att jag kunde bada badkar men det var skönt att duscha. Kaffekoppen fylldes och tömdes otaliga gånger medan jag läste och skrev, läste och skrev. Mitt ansikte är lika osminkat som det varit den senaste tiden. Det är skönt, då kan jag gnugga mig i ögonen när de blir trötta och ta tupplurar i mina vita sängkläder när jag inte orkar vara vaken mer. Efter soppaskålen gick vi en kvällspromenad till ica sävja och köpte läsk och karameller. Det doftade av grillat och jag fick en sådan lust att sätta mig vid en grill och tycka att livet är härligt. Det fick jag sådan lust till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar