måndag 11 maj 2009

Kissen som en tant

Idag har jag skrivit så handen värker. Ispåse? Ja tack! Jag har ont men det var det värt. Jag har befriat mig själv från en hel veckas föreläsningar. För vad? Jo, för att sitta hemma och räkna och ha in i döden tråkigt. Ja. Om jag inte dör redan imorgon, ja jag kanske sätter min le pizze eller le paste i halsen och dör kvävningsdöden. Läckert!

Som vanligt har jag haft en underbar dag. Solen har strålat mot mig, fåglarna har kvittrat, Ela har lufsat på ett gulligt vis, min tomatplanta luktar fortfarande, ÖÖÖH, tomat.

Och ja, jag har städat, lagat mat, diskat och plockat, som en duktig tant. Som en tantig tant.

2 kommentarer:

  1. i våran familj tycker vi att tanter är bra. speciellt tant-lindor.

    SvaraRadera
  2. låter som en skön dag!

    SvaraRadera