torsdag 21 maj 2009

En mulen och ledig dag

Rullgardinen var inte ordentligt neddragen så solen väckte mig klockan sju i morse. Mitt hem är världens mysigaste och skönaste när solen skiner! Jag tvättade håret, dansade lite och spann som en katt. Tre timmar senare hade himlen mulnat igen och jag var SÅ himla besviken på vädret att jag nästan var på dåligt humör. Jag hade sett fram emot en ledig sommardag i skogen, men det var ju bara att glömma. Nåja, det regnade i alla fall inte, och även fast jag inte njöt av hundpromenaden så njöt jag av de flyktiga solglimtarna (SOL!) jag fick när jag satt ute i min balkongträdgård och drack Loka Kaktus (över förväntan god!).

En suddig bild på två rädisor...

...och en suddig bild på en solros.


Nu ska jag ner i min spetsklänning, borsta håret och göra sol! Hej då dagboken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar