söndag 10 maj 2009

Katten Britt

Här är hon äntligen! Jag utlovade en bild för länge sedan, jag vet, men så glömdes det bort mitt i allt annat jag måste komma ihåg. Ska jag vara helt ärlig så glömde jag även bort att fotografera henne, så här kommer husses (Husse? Heter det så?) bild:
Söt va? Jag är inte så rädd för henne.

Idag har vi haft konstigt väder. Vi gick till Stordammen och halvvägs dit började det regna. Innan vi kommit fram strålade solen från en klarblå himmel. Jag blev varm under tröjan. När vi kom hem igen började det hagla. Suck. Nåja, vädret spelar inte så stor roll när man bara sitter inomhus ändå. Jag steg upp tidigt i morse och har pluggat hela dagen (med några avbrott för hundkisspromenader). Jag har nästan läst in hela kommande veckans föreläsningar. Imorgon ska jag fortsätta. Min plan är att läsa in hela veckan så jag kan sitta hemma och traggla läkemedelsräkning inför fredagens tenta. Jag är så smart! Och ja, förutom att traggla ska jag ta hand om mina växter som äntligen och inte en dag för tidigt har kommit i jord. Mest fäst är jag vid mina tomatplantor. De luktar redan tomat! Åh men jag måste nog gå och titta till dem lite nu.

3 kommentarer:

  1. Åh! Den där kissekatten kisar lurigt! Jag är rädd för den!
    Och ge mig lite tomatlukt, hörreduru!

    SvaraRadera
  2. jag ser fram emot att träffa mina tomatplantor. yumm!

    SvaraRadera
  3. Jag funderar på en blomlåda med ärtskidor på balkongen, hur coolt vore inte det? Sen ska jag palla från mitt eget land och kuta som en idiot genom vardagsrummet så jag inte åker fast, gärna ramla över någonting också under min storslagna flykt.
    (Ärtskidorna var på allvar, flykten.. Eh, inte så jättemycket iaf.)

    SvaraRadera