måndag 17 maj 2010

Andra delen av Stockholm

Efter två fantastiska dagar på Lappkärrsberget åkte jag igår till Rågsved för att hälsa på Anna och Minou. Annas mamma var även denna gång på besök och hon lagade som vanligt otroligt god mat åt oss. Annas storebror och hans flickvän kom också på visit och det var härligt att se hur nyförälskelsen riktigt skimrade kring honom.

Solen sken hela helgen och efter maten drack vi kaffe och åt kakor utomhus. Minou gick på promenad i sin fina 70-talsdress som hennes mormor sytt.



Ela var såklart med på ett hörn, som vanligt.



Minou gick omkring med sin gåvagn. Då och då böjde hon sig ner och plockade upp ett gruskorn, en kotte eller en pinne att lägga i vagnen. Ibland måste hon också plocka ut något för att kunna lägga ner något nytt. Bara det bästa är gott nog åt den här lilla damen.



...fast det är ganska jobbigt att tulta omkring när man är liten.



Den här tjejen kan verkligen göra sin röst hörd. Hon vet vad hon vill och hon är så förbenat SÖT.

Vi tar det lugnt och leker i sandlådan en stund.



Tyvärr tog helgen slut och jag måste åka hem till Uppsala igen. När jag stod på perrongen i Rågsved och njöt av den fortfarande värmande kvällssolen kände jag mig riktigt lycklig.



Ela var nog också glad, fast mest för att hon äntligen skulle få åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar