tisdag 11 maj 2010

Tulpaner är vad jag har

Min "lediga" morgon inleddes på UAS där jag genomgick en otrevlig besiktning. Resultat: Jag är till synes felfri i väntan på provsvar. Det kändes ovant att få ett sådant positivt besked, och det mottages med oändlig tacksamhet.

Något har hänt i min rygg. Jag har ont och det höll mig vaken inatt då jag inte lyckades hitta någon sovställning som inte kändes smärtsam. Jag var trött när jag kom hem från sjukhuset, och trots att jag hade goda intentioner att plugga hela dagen slutade det med att jag somnade gott på värktabletter. Ser istället fram emot en kväll med näsan i böckerna efter att jag snickrat ihop ett PM som kompensation för min sjukfrånvaro vid psykiatriseminariet.

Det är svårt att pussla ihop schemat med introduktionsdagar på vårdcentralen. Skulle ha gjort min första dag imorgon men jag behöver träffa min basgrupp inför det ruggiga projektet vi ska ro i land. Älvkarleby. Va? Jag måste verkligen rota fram någon slags motivation så jag orkar skyffla mig fram den sista biten av terminen. Jag vill ju faktiskt bli en bra sjuksyrra. Kanske är det där jag borde hitta min motivation.

En av många saker jag älskar med våren här nere i söder är de färgsprakande tulpanerna. Jag blir alldeles salig inombords när jag ser solen lysa på dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar