onsdag 12 maj 2010

Vilken är din ventil?

Idag började jag min dag med att försova mig. JAG! Jag som ALDRIG försover mig. Det är nu andra gången på mindre än två veckor. Jag satte mig (klarvaken) upp i sängen en och en halv timme senare än vad jag ställde klockan på igår kväll. Jag avskyr att starta dagen med att stressa omkring som en skållad råtta, alldeles svettig, andfådd och illamående på grund av att jag inte hinner slänga i mig morgonfilen. Nåja, hur jag än stressade kom jag ändå tjugo minuter sent till den avtalade träffen med min basgrupp. Jag skämdes verkligen, särskilt då det också var vårat allra första möte. Tur för mig att det var en samling relativt ofarliga människor jag möttes av. Och tur för mig att jag och Lise av en lycklig slump blivit placerade i samma basgrupp. Det var himla fint att tillbringa några timmar tillsammans med henne. Det var alldeles för länge sedan men vi finns kvar.

Packade ihop och lämnade BMC halv tre. Tog bussen ner till stan och handlade mat inför morgondagen då min storebror, min svägerska och brorson kommer och hälsar på. De ska övernatta hos mig så jag handlade två vinflaskor och lite öl också. Det i kombination med min brorsons matbeställning kommer att bli en riktig fest. Jag hoppas att vi får sol.

Något jag frenetiskt och helhjärtat har för ovana (dålig vana, bra vana) att maniskt ägna mig åt när jag mår riktigt dåligt eller riktigt bra är att städa. När jag kom hem idag sov jag middag en stund innan jag åt middag. Sedan hoppade jag i min JUMPSUIT och städade för allt vad jag var värd. Jag har dammsugit, vaskat golven flera varv (Elas mens börjar bli lite för mycket även för mig), skurat badrummet (även väggarna), bytt rent i sängen, diskat och skurat upp köket, dammsugit soffan, handtvättat och putsat fönsterna (i kvällsmörker så det återstår att se om de är rena även i dagsljus). Och ja, en annan sak jag har gjort idag är att jag har ätit glass. I stora lass. I jättejättestora lass.



Det är verkligen en riktig fröjd att städa i min fina JUMPSUIT!

PS. Mitt psyk-PM blev med beröm godkänt! Och jag, jag blev glad. DS.

1 kommentar:

  1. jag äter när jag är stressad! och när jag har ångest. och när jag är lugn, och glad med för den delen. men när jag är stressad föredrar jag kinapuffar. och vin:)

    bra att pm:et blev godkänt!

    SvaraRadera