onsdag 21 oktober 2009

Bra dag

Idag har jag träffat handledare nummer två av två. Hon är också så himla bra! Hon gav mig två patienter och sen släppte hon mig och lät mig härja fritt med dem. Jag känner mig så stolt när jag går omkring och tar blodprover och sätter pvk:ar helt själv, som en riktig sjuksköterska. Woho! Fast det är inte bara WOHO! Även idag var det mycket oro, tårar och hålla handen. Tack och lov för allt det som väger upp det tunga. TILL EXEMPEL så kom Lise tillbaka från sjukdom idag! Woho! TILL EXEMPEL så trivs jag mycket bra på HIA. Jag trivs väldigt bra med personalen och jag trivs väldigt bra med parvård. Idag jobbade jag och min handledare med en väldigt bra undersköterska. Han var överallt, tänkte på allt och var mjuk och omtänksam mot patienterna. Det är jättekul att jobba med sådana här bra människor.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du haft :)
    Din handledare verkar bra, hon tog sig tid med mig också, satte sig ner och visade mig EKG, så nu vet jag hur skänkelblock ser ut. Och uska:an verkar ju så mysig!

    Kul att vi har samma pass i morgon då hinner vi kanske vi prata lite också.

    Kram

    SvaraRadera