tisdag 13 oktober 2009

Patient

Idag hade jag en egen patient. En räckte gott och väl för att sysselsätta mig hela dagen. Min patient fick göra en angiografi och PCI. Det var häftigt att kunna se förträngningarna i kranskärlen. Och ja, ännu häftigare att se dem åtgärdas. Röntgenpersonalen bylsade på mig en blydräkt så att jag kunde hålla patienten i handen under tiden läkaren rotade runt med stålkatetrar i hjärtat.

Jag var trött och hungrig när jag kom hem idag men jag orkade inte laga mig någon middag. Jag skar upp mig egenodlade gröna paprika och åt den tillsammans med en klump ost. Nu orkar jag inte göra något mer idag. Jag ska bädda ner mig och Ela i sängen och läsa om Anna som drabbats av livmoderhalscancer. Oscar (Oscar och den rosa damen) dog av sin leukemi. Jag är lite orolig för Anna.

JO. Gissa var min handledare kommer ifrån!

3 kommentarer:

  1. Praktik är livet, när man lär sig så möe intressanta grejjor ju! Och när Lindor kommer ner och vinkar på en :)

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande dag du har haft! Kändes det stort att få ha en egen patient?

    Om jag får gissa så kanske handledaren är ifrån... Boden!

    SvaraRadera
  3. Jag gissar på Boden?

    SvaraRadera