onsdag 7 oktober 2009

HIA

Efter två dagar på min praktik på Hjärtintensiven kan jag glatt (Lise hade rätt, glädjen finns där) meddela att jag är mycket nöjd med min placering. Jag tycker redan att jag blivit ganska varm i arbetsdräkten och är ganska självständig. Jag känner mig trygg vid omvårdnaden av patienterna (än så länge har inget akut inträffat) och att få egna patienter att ansvara över känns inte riktigt lika nervöst och skrämmande som det gjorde innan praktiken. Förutom medicintekniska moment, ultraljud och EKG ska jag nog träna mig i att lita på min egen förmåga (läs ej överskatta!).

Herregud vad jag är trött. Skönt skönt skönt att släcka lampan och krypa ner hos en varm och fin man. Som är min, eller ja, som vill vara min. Fint så, godnatt.

Eller,
PS. Minou Ivy har fått en andra tand! Snart så sticker den fram som en liten flisa av ett risgryn. Gulligt! Jag älskar det lilla flickebarnet. DS.

2 kommentarer:

  1. Underbart att glädjen är med oss!

    Är också trött, vansinnigt trött. Har ingen varm och fin man och krypa ner hos, han har inte tid med mig. Men härligt för dig!

    SvaraRadera
  2. Och hon älskar dig med!

    SvaraRadera