lördag 17 oktober 2009

Lördagsdag och lördagskväll (LÖRDAG HELA DAGEN, FRÅN MORGON TILL KVÄLL!)

Idag har jag handlat fem kilo hundfoder och fem kilo päron. Sen lagade jag lördagsmat och medan den göttade till sig i ugnen badade jag Ela. Hon fick sig en riktig genomgång med mitt dyra (!) shampo och mitt dyra (!) balsam. Nu är hon vit som snö och doftar godisblomma. Vi (jag och ELA) bäddade rent i sängen och nu är även den vit som snö. Sen blev jag så himla trött (sjukdomen har inte runnit av mig riktigt även om jag känner mig bra mycket piggare och bra mycket snyggare idag). Jag tände ljus och åt min middag i soffan (som vanligt). Efter maten bläddrade jag i Ikea-katalogen tills jag fick ont i nacken. Jag behöver en ny säng. Måste ha. En stor och skön men oj så många tusenlappar. Någon som vill dela säng (med mig och Ela)?



Jo, en rolig sak som muntrade upp mig idag och faktiskt gjorde mig lite glad var när jag hittade två gamla skivor som min vän Anders a k a Ziggyboy a k a ryw:qxzc gav mig för evigheter sedan. Hela eftermiddagen har grannarna fått lyssna till L`âme Immortelle (jag är nästan lika osäker på stavningen som på tangenterna) och Welle Erdball. Jag blev kär, nostalgisk, glad och lite full på samma gång. Jag orkade inte svänga med baken men det var nära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar