tisdag 24 mars 2009

Tack och adjö, sa katten.

Igår var sista dagen på min minisemester i Boden, och som vanligt var sista dagen mer eller mindre hektisk. Allt man inte hunnit med att göra (till fördel för att halvligga i mammas soffa och bli latare och latare för varje minut som går) ska såklart göras sista dagen. Ett av mina stora mål med helgen var att träffa Anders. Det sparade jag till sista dagen, ja jag sparade det bästa till sist. Vi träffades på Hanson's på gågatan och när jag såg honom genom fönstret när jag kom blev jag glad glad glad! Mittemot Anders satt Ucke och såg rar ut som vanligt. Även Gustav gled in och klunkade i sig en kopp kaffe, lagom sliten efter morgonens tenta. Jag tog bilder och önskade att jag kunde ta dem med mig hem, alla tre.

När vi fikat klart blev jag hämtad av kusin och kompis Linn. Vi handlade bonsaiträd och mörk chilichoklad och sen stuvade vi ner Gabriel i vagnen och gick på promenad i skoterspåren. Det var roligast när jag drog vagnen, tyckte Linn som skrattade så tårarna sprutade. Varför förstod jag inte, jag körde bara fast och höll på att välta åbäket hela tiden. Suck. Nåja, vi kom faktiskt hem till slut och då delade vi på matrester och sen sa vi hej då.














Det var med sorgset hjärta jag steg ombord på planet igår.

4 kommentarer:

  1. Vilket fint gäng! Gulligaste kusinbarnet! Mer bilder på dig önskas dock, puzz gusen /Hannah

    SvaraRadera
  2. Ja fast jag har mest bara bilder på dig. :)

    SvaraRadera
  3. Ahem, värt att nämna är att jag inte för en sekund tänker stå för det där V-tecknet, eller snusen. Jag är en renlevnadsmänniska som håller fingrarna i styr, det var Anders fel all the way.

    SvaraRadera
  4. Vi tycker att du är snygg, snygg, snygg!

    SvaraRadera