söndag 22 mars 2009

Katt och hund, hund och katt?

Norrland är härligt. Norrland är kaffe, behändiga morgontidningar, snö, grillad korv, bittra kärringar och pilska farbröder, frusna jordgubbar och glass, vintermörker, stickade tjocksockar, polkagrisar, minnen, skogspromenader och flört. Jag älskar norrland.
Idag gick vi in i den stora skogen. Vi såg tre ekorrar som kivades och jagade varandra. Ela var lös och jag hoppades att hon skulle vilja jaga dem men hon glodde bara oförstående och dumt, som vanligt. Suck.
När vi kom hem var Ela så smutsig att jag måste bada henne. Stackars Ela! Jag hade inte tagit med hennes shampo så det fick gå vägen med gulsåpa och mitt balsam. Stackars Ela! Stackars olyckliga hund.

Jag och mamma grillade korv ute på altanen i snön. Ela tjatade sig till att få vara ute hon med (hon krafsade bort målarfärgen från altandörren och hade kolavippat hellre än att ge upp). Jag lät henne svassa omkring på skaren trots att hon fortfarande var fuktig efter badet.
Vi saknar ingenting här uppe. Inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar