måndag 30 mars 2009

Katt och hund i trollskog.

Idag hittade vi en trollstig mitt i skogen! Jag har aldrig sett den förr men jag kommer att gå till den ofta nu. Den är lång och smal och slingrar sig liksom fram genom skogen. Tyvärr lyckades jag inte riktigt fånga dess charm med min kamera som mest bara trilskas med mig nu för tiden. Jag undrar hur stigen kommer att se ut i sommar. Det var onekligen lite Norrland över det hela, och jag kände mig glad när jag promenerade på den. Ela var också glad och hon ansträngde sig till det yttersta för att bli så lerig som möjligt.
Jo, vi hittade en svamp också! En gammal torr en från förra året. Jag tänkte att jag ska ta på mig min svamp-plockar-klänning och plocka kantareller i år. Och så tänkte jag att jag inte ska plocka kantarellerna själv, nej för i kantarellskogen ska man inte gå ensam.

2 kommentarer:

  1. Stortrollet Alfrida30 mars 2009 kl. 21:47

    Hujeda mig! Passa dig för trollskogen! Där skola man icke vandra ensammen!

    SvaraRadera
  2. Vi kan gå på kantarelljakt tillsammans, ska bara leta fram min svamp-plockar-dress först också! din svamp-anna.

    SvaraRadera