torsdag 19 mars 2009

Katt i norr.

Idag vaknade jag i min gamla flicksäng i Boden. Huset var tyst och jag hade en helt ledig dag framför mig. Det var skönt. Jag travade omkring i morgonrock och tjocksockar och läste Norrländskan, drack morgonkaffe och njöt. När Ela behagade vakna åkte morgonrocken av och kläderna på. Ví gick en promenad i snön och jag kunde nästan svära på att hyndan log.

Senare på dagen satt jag mitt i en sångstund på ÖPPNA FÖRSKOLAN. Där fanns fina små bebisar överallt men finast av dem alla var min kompis och kusin Linns Gabriel. Vilken kille! Allt hos honom och allt han gör är bedårande och supersött. Till och med hans illtjut och ilskna bölande är gulligt gulligt gulligt! Suck, jag önskar att jag kunde träffa honom oftare. Och hans mamma också, för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar