lördag 2 januari 2010

Död och dött kärleksliv

Imorgon ska jag åka till Sunderby sjukhus och träffa Lena för sista gången i mitt liv. Lena är mammas vän och hon har funnits vid vårat köksbord hela mitt Bodenliv. Mamma gråter och jag pusslar ihop en användare på be2.se. Jag söker en god vän som jag kan trivas med, ha skojigt med och som jag finner tillräckligt attraktiv för att vilja lördagsmysa med. Jag hittade en matchande profil (eh, ung man) nästan direkt! Jag skyndade mig att skriva till honom och efter bara några minuter hade han svarat! Men, stor besviken suck, för att kunna skicka mail nr 2 måste jag betala fem hundra kronor. Per månad, I TRE MÅNADER. Hallå! Jag vill bara ha en trevlig partner! Att det ska vara så svårt. Suck. Nu är det ett nytt år och det är dags att styra upp livet lite tycker jag. När jag kommer tillbaka till Uppsala ska jag DEJTA. Jajemänsan. Jag ska bli kär och kramas och hångla. Min största skräck just nu är att sitta ensam här i huset med min mamma nästa år igen. Och året efter det. Och efter det. Ja, ni fattar. Och ja, om fyra dagar fyller jag 25.

1 kommentar:

  1. Suck, största skräcken att sitta ensam där uppe med mamma? Vi får väl hoppas att du inte väljer att göra det nästa år med. ;S ;S ;S

    SvaraRadera