tisdag 26 januari 2010

Glass

Glass är min bästa vän i nöden. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i glass, men det här senaste halvåret har jag blivit fullkomligt tokig i det. Glass, min bästa vän.



Min födelsedagstårta bestod av glass, grädde, maräng, daim, kolasås och chokladsås. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på den.



Jag och min systerdotter Maja åt glass och strössel. Och kolasås och chokladsås. Jag blev lycklig men Maja blev sjuk. Hon äter inte glass längre.

Idag har jag varit hemma och pluggat och pluggat och pluggat. När jag pluggat mig full somnade jag (som vanligt). När jag vaknade åkte jag till sjukhuset för att träna på blodtransfusioner och CVK. Med mig var min sjuksyster Lise. Lise Lise Lise, vilken tur att vi hittade varandra!

3 kommentarer:

  1. Åh vad gott..lova att du gör tårtan när vi kommer!!!

    SvaraRadera
  2. Aldrig förr har jag smakat en så genomgod tårta, det är sanning!

    SvaraRadera
  3. Tack Linda! Åh min Linda, frågan är om vi har så gott inflytande på varandra??.... för inte blir det så mycket gjort ;) Men trevligt!

    SvaraRadera