torsdag 28 januari 2010

Jag önskar värme

Jag sov urkasst i natt igen. Har frusit så jag skakat trots att jag hade min långärmade flanellpyjamas, strumpor, morgonrock och täcke. Det var konstigt för det var inte kallt i sovrummet och jag hade inte feber. Jag försökte kura ihop mig kring Ela för att få lite av hennes värme, men till slut tröttnade jag och steg upp och värmde mig i ett varmt bad. Ljuvligt! Efter badet hade jag en favoritmorgon med tända ljus och hett kaffe. Iklädd pyjamas satt jag vid köksbordet och pluggade mellan sex och åtta. Sen sov jag till tio utan att frysa.

En annan sak som värmer skönt är Minou Ivy. Underbara barn. Jag ska vara barnvakt på måndag förmiddag och sen ska vi flytta. Jag längtar efter att hålla henne i famnen igen.



Minou fick en korg med pixiböcker av min mamma. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar