lördag 9 januari 2010

Ta en kaka!

Jag hade velat lägga upp ett gruppfoto på kvällens gäster men jag glömde hela tiden bort att ta fram kameran. Trååååååååkigt för mig! Här var i alla fall följande personer: Elisabeth, Anna N, Alfrida, Anna S, Gunnar, Anders, Lotta, Martin, Emma, Lillebror, Josefine och pappa. Har aldrig haft så många sådana människor hemma hos mig på samma gång. Ovant. Alla sjöng för mig och jag fick ett vackert kakfat (ett sådant där i två våningar. Med guld.). Jag har önskat mig ett kakfat i våningar till att ha som fruktfat (fast det visste ingen om!). Bananerna i botten och äpplena en våning upp, eller tvärtom, så blir inte bananerna bruna lika snabbt. Jag har ett kakfat i blåvit servisstil som jag fått av min mormor, men det är lite för kakigt (kaka- kakig kaka- kakigt) för att ha som fruktfat. Jag blev väldigt glad för kakfatet var precis och på pricken ett fruktfat i min stil. En annan sak som var precis i min stil var födelsedagspresentboken FRÖKEN LIVRÄDD OCH KÄRLEKEN som kom med posten från min kusin Linn häromdagen.

Att fira födelsedag är ju kul! Ska baka en tårta nästa år också.

Och ja, en annan rolig sak som hände idag var att jag blev bjuden på dejt nr ett. Passar utmärkt eftersom jag är ledig onsdag till söndag veckan som kommer och faktiskt har en massa tid att slösa på annat än plugg. Håll tummarna för att han är normal (och rolig)!

PS. Ikväll kissade OCH bajsade Ela på balkongen. DS.

3 kommentarer:

  1. Åh vad underbart! Jag önskar jag kunde ha varit med!
    Själv höll jag ställningarna på Närakuten...
    Kram

    SvaraRadera
  2. alltså normal och rolig går ju sällan hand i hand, du får nog välja:)
    /H

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni verkade ha det, roligt att Ela också blev uppspelt... Vi får ta och ses snart också! Kram

    SvaraRadera