måndag 25 januari 2010

Mjuk mjukstart på veckan

Idag blev jag glad som bara den för att min lärare, barnsjuksköterskan Gunilla Wallin, har lyckats knipa en plats på BB åt mig! Hur bra som helst. Jag har önskat att få komma till en avdelning för komplicerade graviditeter och förlossningar, men det som känns mest spännande är mina pass på förlossningsavdelningen. Gud vad jag längtar!

En sak som var mindre rolig var att jag hade sett fram emot att träffa underskötaren ikväll, men så blev inte fallet. Våra planer gick i stöpet. Nåja, min kväll räddades av knäckglassen i frysen, tillfredsställelse över att tvätten blev tvättad, Karin på hallgolvet (idag var det min tur att hundvakta hennes hund Sandy) och upplysningen om att mina kursböcker är på väg.

2 kommentarer:

  1. Åh! Jag är glad för att du är glad! Och jag är också glad för mej med för jag fick också komma dit, till en BB-avdelning! Vi är glada tillsammans :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska också klappa bäjbisar! IH!

    SvaraRadera