lördag 23 januari 2010

Ledig lördag och kalasfest

Det var ljuvligt att vakna till en alldeles ledig dag idag. När Ela var morgonkissad tog jag ett långt bad och läste skönlitteratur. Jag hade sett fram emot en lång och ledig morgon i pyjamas och det har nog aldrig varit så skönt som idag! Solen tittade fram lagom till lördagsfrukosten och den värmde hela köket.

Efter morgonen åkte jag till Rose-Maries 40-årsfest. Festen var mycket lyckad och jag hade fantastiskt trevligt. Vi åt en hel del god mat och fler än jag höll på att spricka av alla godsaker som serverades till kaffet.



Det bjöds på högklassig underhållning i form av sång, tal, allsång och sågspel. Rose-Maries pappa spelade imponerande vackert med sin fiolstråke. Jag hade aldrig sett någon spela på såg förut och jag tyckte att det var riktigt häftigt. Det såg jättesvårt ut.



Jag lärde känna Rose-Marie när vi jobbade tillsammans under en kort period här i Uppsala. Vi bor grannar nu och hon bakar kanelbullar i världsklass. Av mig fick hon en vitglaserad tulpanvas i glas och en vit prydnadsask i porslin. Jag kanske ska önska mig vasen själv när jag fyller år nästa gång för den var riktigt snygg.



Vi var många gäster och det var bordsplacering. Jag är verkligen glad över att jag och Maria blev placerade mittemot varandra. Maria är jurist och bor också här i Uppsala. Härlig människa! Vi hade hur mycket som helst att prata om och det kändes som att tiden bara försvann. Vi bestämde att vi måste ses igen och det ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar