lördag 28 november 2009

Älskade barn

Igår åkte Anna och Minou Ivy tillbaka till Stockholm. Veckan som varit har varit kaotisk och extremt påfrestande, men jag har älskat att ha dem här och jag älskar Minou så mycket att jag håller på att spricka.



Minou älskar att bada. Hon skvätter ner hela badrummet med vatten och skrattar högt.



Tuben var vår bästa vän när vi skulle göra tråkiga saker som att klä på oss eller byta blöja.



Minou är trött efter badet men urtjusig i tuppkam!



Minou och Ela är lika i det avseendet att de båda föredrar att sova på golvet.

Idag fikade jag kanelbullar med en ny person. Det var riktigt trevligt trots att jag var så trött att jag var rädd att jag skulle somna. Jag hade hoppats att mitt nya solpuder skulle få mig att se pigg och fräsch ut, men solpuder är inte i samma klass som sömn.

Ikväll slappar jag med plättar och blåbärssylt i soffan. Sådant är livet i ensamhushållet.

1 kommentar: