fredag 13 november 2009

Skolstart och singelliv

Det var fint att se klasskamrater igen men jag tyckte att det kändes riktigt trist att gå tillbaka till skolan idag. Jag känner mig inte alls sugen på att sitta instängd och skriva hela dagarna. Det är mörkt när jag vaknar och när jag lägger mig och däremellan vill jag röra på mig, flänga och göra nytta. Jag är så himla besviken över att praktiken är slut. Ska åka till jobbet på måndag och tjata till mig några extrapass, även om det är långt ifrån lika spännande som att ränna omkring på hjärtintensiven. Dit ska jag också ringa och tjata förresten. Jag ska få extraknäcka där som undersköterska. Det blir toppen!

Jag och Ela var ute och skuttade i det blygsamt tunna snötäcket imorse. Det var mycket omständigt för Ela att hitta den perfekta platsen att rasta sig på (så är det varje år när första snön kommit), men till slut kunde hon inte hålla sig längre och tur var väl det för annars hade jag missat min buss. Kort efter att hon rastat sig klart kom hennes pojkvän travandes. Han nosade och njöt av hennes kissfläck. Sen lyfte han till min fasa på bakbenet och kissade rakt på Ela! Jag hittar faktiskt inga ord till att kommentera det. Bjuder på en snöbild istället.

Ensamhushåll, men någon väntar och längtar efter mig när jag inte är hemma.

3 kommentarer:

  1. Det är ett otroligt mysigt inslag i min vardag att läsa din blogg kära du! Kul var det att träffa dig igen fastän du inte förstod vad jag sa..! :D

    SvaraRadera
  2. Kram och smisk, mvh! /Anonym

    SvaraRadera
  3. Ge mig signalament så ska jag komma och ge karlsloken på nöten!

    SvaraRadera