tisdag 3 november 2009

Med ålder kommer ägg

Idag bjuder jag på en bild av mitt ljuvliga och högt älskade halssmycke. Jag berättade om hur jag hittade det när jag sorterade bland mina smycken och att jag fick det av min mamma när jag var liten. Jag tycker att det är alldeles underbart, och det matchar så fint till mina billiga pärlörhängen.



Upptäckte dock att min hud ser skrynklig ut på bilden. Det är den inte. Jag tror att det beror på att jag låg på sidan på golvet och gullade med Ela innan bilden togs. Alltså, huden skrynklades ihop, men blev sedan slät och len som den lenaste babyhuden igen. BARA SÅ NI VET.

Vi pratade om antirynkcremer på sjukhuset igår kväll. Eller, vi nämnde det för att jag frågade några ur personalen om de använder sådana. Tjugofem procent svarade ja. I Hemmets Journal läste jag att man kan smeta in äggvita i ansiktet om man tycker att man ser rynkig och slapp ut. Äggvitan stramar upp huden.

Men ingen äggvita i världen verkar bättre än en god natts sömn. Inatt har jag legat i sängen med kläderna på för att snabbt kunna springa ut med Ela. Hon fick en släng av sin akuta sjuka mage och jag fick glömma allt vad sömn heter. När klockan ringde halv fem och jag fortfarande inte hade lyckats somna ringde jag till sjukhuset och frågade om det var okej att jag gick ett kvällspass istället. Det var det. Tack och lov fick både jag och Ela några ynka timmars lugn och ro. Tyvärr gick de sista äggen åt till pannkakan.

2 kommentarer:

  1. Du kan få några ägg av mig.

    SvaraRadera
  2. Jättefint hörruru! :D Förresten så gick jag och Martin ner till HIA idag och tittade efter dig..! Men såg dig aldrig! Blev lissen i ööögat.. :(

    SvaraRadera