söndag 15 november 2009

Familj och någons födelsedag

Igår packade jag och Ela ner tandborsten i ryggan och åkte till min lillebror. Ute regnade det och var blött, mörkt och ruggigt, men inne var det skönt och mysigt. Vi åt hemmabakad pizza och drack öl och vin (eller, brorsan och hans sambo drack öl och vin. Själv höll jag mig till vatten och jordgubbssaft). Efter pizzan åt vi massvis med godis och chips. Vi spelade sällskapsspel, något som jag tyvärr vanligtvis avskyr att göra men just den här gången var det faktiskt ganska trevligt. Halv två inatt tog ungdomarna en taxi till Uppsalas uteliv. Jag och Ela kröp ner under täcket i extrasängen och somnade med detsamma.




Den godaste hemmapizzan jag ätit åt jag med Henrik i somras. Han kryddade pizzan med svartpeppar och det gjorde hela pizzan. Vi har gjort ganska många pizzor tillsammans.



Lillebror med bläckfläcken som ledde honom till seger.

Idag har vi haft ett Vänner-maraton halva dagen. Sen tog jag och Ela bussen hem. Jag är fortfarande helt sjukt trött och ska bara bada söndagsbadet innan det är dags att krypa i säng igen. Det känns som att jag inte gör så mycket annat än att sova och att längta efter att få sova. Jag behöver energi. Ja såklart. Det ska jag se till att skaffa mig.

Om jag hade haft energi ikväll hade jag tagit bussen hem till ELISABETH 20 ÅR med en kaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar