tisdag 10 november 2009

Nu blir det jul igen

Äntligen är planerna inför jul spikade. Jag åker upp till Boden och firar med snö i norr. Vi bilar upp på kvällen den tjugoandra. Jag hade gärna åkt upp tidigare, men jag har en sjukdomsmässa på BMC den dagen, bara två dagar innan julafton(!). Nåja. Upp kommer jag i alla fall.

Jag hade planerat att fira jul här nere i Uppsala bara för att få till en ny tradition och för att göra precis som jag vill. Men jag ändrade mig. Det är viktigt för mig att vara där uppe i mitt barndomshem när det är jul, och trots att vi inte längre kan kalla oss för familj så är det bara där jag haft något som kan liknas vid en.

Det är mysigt att komma hem till mamma tidigt på morgonen. Hon gör så mysigt med tända ljus och serverar smörgåsar och te. När jag ätit klart får jag lägga mig i min flicksäng och sova mig pigg. Jag längtar hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar