fredag 20 november 2009

Hemmets mysiga vrå

Idag tog jag och Ela ett långt morgonmys i sängen, ett långt bad, ett långt morgonsamtal och en lång frukost. Efter frukost tog jag lång tid på mig för att göra mig fin innan jag åkte till ett: vårdcentralen och två: Willy´s. När jag kom hem igen tog jag itu med etiken.

Såhär möblerade jag med min bokhylla igår. Tidigare har den stått mot väggen fast med tiden har jag börjat avsky den där den stod. Nu gillar jag den lite igen. Tyget jag hängt upp för att dölja hyllplanen närmast väggen är en panelgardin. Jag är väl medveten om att den behöver strykas, men jag tror jag ska blunda för det ett tag i alla fall.



Bakom hyllan har jag nu en mysig liten läshörna. Jag använder min klädkammare som datarum och pluggkammare, men jag brukar oftast sitta vid köksbordet och plugga. Idag har jag suttit i min nya lässoffa och det kändes himla trevligt och bra. Och mysigt. Om jag pallrar upp en massa kuddar i soffhöret kan jag ligga där och läsa romaner och äta julgodis. Jag ska piffa till det lite med härliga gardiner och färggranna kuddar till jul. ÅH vad jag skenar! Etiken är klar och inlämnad. Anna korrekturläste och jag är fri från stressfjärilarna. För nu.

1 kommentar:

  1. Åh! Om man är riktigt, riktigt snäll, får man kanske eventuellt låna din myshörna litegranna nån dag? Jag tycker den ser farligt mojsig ut!

    SvaraRadera