söndag 8 november 2009

Om att bygga bo och att bo

Idag har jag och Ela hälsat på min lillebror i Sala backe. Han har köpt en lägenhet där som han har fixat till hur fint som helst. Jag blev mäkta imponerad måste jag säga, och då särskilt av de snygga tapeterna (även om jag hyser starka misstankar om att hans flickvän och sambo har haft mången fingrar med i tapetspelet). En annan sak som imponerade på mig var att trots att min bror varit ensam hemma hela helgen så var lägenheten prydlig och fin. Disken var diskad, golvet var rent och köksbordet var inte det minsta smuligt.



De randiga tapeterna i vardagsrummet var otroligt käcka och piffiga. Jag tyckte att det var döläckert, även om jag aldrig skulle kunna ha så hemma hos mig själv då jag tyckte att jag blev lite lätt yr i huvudet av att titta på dem en längre stund.



Sovrumstapeterna däremot var mer min stil och smak. Dem skulle jag utan att tveka kunna tänka mig att smacka upp på väggen i sovrummet. Som en fondvägg åtminstone. Härlig sval färg och skönt mönster.



När man tittar lite närmare på tapeten ser man vilken passande sovrumstapet den är. Åh, jag vill så gärna bygga bo med någon jag med.


Myyyyyyys

En annan fin sak i lägenheten var stegen min bror snickrat ihop. Jag tror jag ska önska mig en sådan i julklapp.



Innan brorsan skjutsade hem mig och Ela gick vi till Ica och handlade fryspizza och julmust. Sen mumsade vi och pratade om ingenting. Mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar