torsdag 19 november 2009

Etik-examination

Idag skulle jag skriva min etikuppgift. Jag har laddat hela förra veckan och även denna så jag tyckte nog att jag borde vara riktigt laddad för att ta mig an etiken idag. Suck. Dagen inleddes med ett av många långa telefonsamtal. Telefonsamtalet följdes av ett aldrig så långt kaffesörplande och fil-och-blåbärs-sörplande, vilket i sin tur följdes av en alldeles för lång hundpromenad. Efter promenaden var jag hungrig och tvungen att äta falska toscakakor tills jag mådde illa. Jag vilade lite framför datorn och sen när jag väl skulle sätta mig i köket för att läsa och skriva råkade jag passera vardagsrummet. Där stannade jag till och möblerade om och städade i ett par (tre) timmar. Jag kunde inte börja plugga när vardagsrummet var färdigt för då var det dags att gå ut med Ela igen. Vi stannade ute lite för länge då vi träffade en gullig hund som Ela blev kär i, så när vi kom in igen var det hög tid för middag. Och mitt (hemliga) favoritteveprogram. Suck. Teven följdes förstås av ännu ett långt telefonsamtal, som jag dock avbröt i panik. Äntligen vaknade stressfjärilarna i magen och jag såg till att läsa klart det jag behövde läsa, bestämma mig för vad jag skulle skriva om, göra en skiss över det och skriva en färdig början på uppgiften. Nu är jag äntligen klar och en bit på väg. Imorgon blir jag (förhoppningsvis) klar helt klar.

Om jag blir klar innan kvällen imorgon får jag en belöning som känns både sorglig och trevlig på samma gång. Om jag inte blir klar får jag ingenting. Eller jo, jag får ägna min fredagskväll framför datorn. Min älskade dator som är bra på nästan allt (NJA) utom att hångla.

1 kommentar:

  1. Ha, Ha vad du är rolig!!!

    Känner igen det där med ... uppskjutandet.

    Jag skulle skriva hela dagen men sitter här med två barn hemma och en punkterad bil... Kan ana hur denna dag blir.

    Hoppas din dag blir bra!

    SvaraRadera