fredag 6 november 2009

Redogörelsen

Kvällen på sjukhuset igår var toppen trots att jag kände mig grymt sliten och så himla trött. Det var lite rörigt på avdelningen med mycket pyssel då vi hade ganska svårt sjuka och vårdkrävande patienter. Jag gjorde två språngmarscher som kardiologjourens sällskapsdam till akuten och det piggade upp mig även fast ögonen sved och kliade av sömnbrist.

Sov så gott inatt att jag försov mig till fikat hos min gamla jobbarkompis slash granne. Jag hann bara snabbduscha och snabbkissa Ela. Sen sprang jag över till Ros-Marie som hon heter och fikade kanelbullar, kladdkakemuffins och kardemummakaffe till frukost. Efter tre timmars mumsande tog jag bussen till Willy´s och handlade knäckglass, godis, blåbär och en massa mat som var väldigt tung att bära hem.

Jag fick ett sms av Alfrida som undrade om jag ville hänga med till Svantes källare och äta middag med henne och Anna. Det ville jag men jag hade inte tid för jag var tvungen att sätta mig vid datorn och skriva ihop en epikris då deadline för den är inatt. Nu har jag äntligen skickat iväg den. Funderar lite på att sluta upp med fågelhjärtorna i källaren eller att ta bussen till Darias inflyttningsfest. Om bara inte ögonen sved så förjordat.

1 kommentar:

  1. Lillfågelhjärta7 november 2009 kl. 18:33

    Jag hoppas du hade en fin kväll, Lillfågel-<3
    Jag snarkade tidigt i min volang-säng (som numera också har sänghimmel). Puss och kram!

    SvaraRadera